Hallelulja moment!

måndagkväll, ny vecka mina vänner.
Öppningen på denna fantastiska vecka kunde inte börjat bättre.
Hanky taggade, tog täten, backade lite, sprang ifatt och KABOM! MVG på provet, MVG i slutbetyg på Medicinsk grundkurs och idag, idaaaag känns det fan som jag äger hela världen!





Vilken sporre, nu är jag taggad att forsätta i samma spår, gå hela vägen och satsa 100 procent på likavärdiga resultat i kommande kurser - självförtroendet är på top trots att kilona växer på vågen (men kanske inte på mig?). Men vem fan bryr sig?
Nu är väl härskapet värd en extra stor iskall öl på arlanda nästa vecka?
Har även ring och bokat Thailandska bath till mig och fröken fabulös, resan känns en liten snorbobba bort bara, får magknip och svettnignar och det är inte klimakteriebesvär vi pratar om - nej, bara en blandning av lycka och nervositet. flyga flyga flyga flyga. gah!

Idag har jag även hunnit med ett snabbt besök på jobbet, lämnat lite böcker till Spättan, och fått göra min röst hörd. Har ett stort behov av att hävda mig, höras, synas och få "mitt dagliga" och det får jag verkligen på jobbet!
Sen tog jag med mig Mary och dunkade rihanna det högsta vi kunde till Hälla, köpte mig ett par minihögtalare till ipoden. Väldigt väldigt viktigt att ha en liten musikanläggning med på resan till Thailand. Reagge och en iskall chang på balkongen är väl liksom en självklarhet när man är i Thai? (8 dagar kvaaaaar, tjat tjat tjat ♥)

  

puuh, nu har jag mjuklandat, nyduschad och med en huvudvärk som inte liknaar denna värld.
Har haft ett mindre hetts utbrott med madde på tele nyss. i korta drag;
hon har skaffat norskt personnummer som behövs för att få jobba i Norge, att dem drar rätt skatt osv..
Hon fick hem ett brev att allt hade gått bra, hon har nu norskt personnummer och är skriven i norge. stod typ att hon hade utvandrat från Sverige, hon är INTE norsk medborgare dock.. men sen.. sen slog det mig!
THAILAND, SVENSKTPASS? NORSKT PERSONNUMMER?
helvetet bröt loss på en sekund.. vi börja googla, kolla om man nu måste ha norskt pass om man har norskt personnummer, osv osv, bla bla bla. Det stod inget vettigt alls och jag höll faktiskt på att bryta ihop och gråta. Thailandsresan är förstörd. haha. Kom på den genialiska ideen att ringa Tove på jobbet, som faktistk är norsk men bott i sverige sen stenåldern och efter hennes samtal kunde jag andas ut, lägga ifrån mig revolvern och ta mitt första andetag på en timme. Puh! Man har kvar sitt Svenska pass trots norskt personummer. Hon är liksom fortfarande svensk medborgare! TACK OCH LOV! Så mina vänner, thailandsresan kommer gå av stapeln som planerat!

Sitter och avnjuter en sen middag, halvfabrikat i all ära: fryst mozarella pizza och lightsaft. E180, E230, E550, nam nam nam!



såhär låg jag efter provet, med en stor kopp kaffe och riktgit skön musik i lurarna, och njöt och njöt och njöt av att jag lyckades! Hallelulja moment!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0