det kunde gått illa..

Fredag mina vänner, det är Fredag!
fröken Hanky har sovit som en stock inatt, gick o la sig i skaplig tid, läste STM och somna omgående dock fick jag en smärre hjärattack inatt nångång runt 4, tror jag. Vaknade med ett ryck - hoppade säkert 5 meter upp i sängen - landa mjukt och sen kastade jag mig bokstavligen på golvet! NU ÄR DEM HÄR TÄNKTE JAG! det var någon som röck häftigt i handaget på porten, slamra o grejja och fröken själv hade ju såklart glöt ladda bössan md ärtorna igår så ifall ev krig skulle utbryta hade hon inget att försvara sig med (förutom en rosa tyggris och det är inte mycket till hjälp) underläget var ett faktum och kände att slaget om thailandspengarna skulle gå förlorat.
Smög mig iaf försiktigt upp till ytterdörren och kikade igenom titthålet och insåg att de farliga inbrottstjuvarna bara var en stackars tjej som delar ut EP för en lön som nästintill består av vatten och bröd. haha.
Tack och dubbel amen, mina juveler och pinaler stod i ordning när jag gick upp imorse!

Well, är pensionärsvakt till jordens mest tjurskalliga byracka som ligger och sover så gott här intill mig, men passa sig Hanky - om man så mycket som råkar kröka ett hår på honom morrar han o visar tandraden. Stackarn, han är gammal nu på tisdag fyller den lille 12 år och det betyder att han är kring 90 i människoår. Med all rätt så kan man förstå att han inte orkar med ståhej. Får helt enkelt hitta någon annan som vill kramas och låta milou vara ifred.





Nåja det är ju som sagt Fredag fredag fredag, ska försöka få lite plugg gjort innan kvällen men känns inte som jag behöver plugga så värst mycket mer. Provet på Måndag känns lite vg/mvg om man får skryta, och ja det får man!
Senare blir det lunchdate med L och efter det måste jag helgstäda - ledig helg kanske betyder utgång och det KANSKE betyder främmande. Ja just nu har jag faktiskt ingen lust att besudla festblåsan och insupa berusande drycker men imorgon kan det bli låta helt annorlunda.
Ikväll är tanken att göra zero nadaa - umgås med L, kolla på fredagsunderhållningen på trean och överkonsumera godis och läsk och i mina öron låter det som en superbraaaa och helt lagom Fredag.

Nu sitter jag här i en allt för oaptitlig utstyrsel, dricker kaffe med mjölk och doppar ballerina, ska göra det ett bra tag till innan det är dags att pudra nosen.








 
PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0