maximal otur!

trött trött trött trött!
Men det gör detsamma, för igår var det bannemej kul!
Jag är så utblottad, utbränd och superduper dödstrött så jag tänker fatta mig kort.
Chansri som tråkigt nog ska sluta på ÅG bjöd 15 glada damer på thaimiddag, vin, dooleys, skratt och en aningens salongsfylla. Tack och bock för den supergoda maten som smaka precis som om man skulle befunnit sig i Thailand. Hanky själv bjöd på lite underhållning, stackars Kerstin eller stackars och stackars hon va inte så sharp hon heller men jäklaranamma va vi gagga, som riktiga kärringar. Efter att ha fått i sig både ett och två glas för mycket av det lyxiga vinet så är det som att sätta på en långfilm, typ sagan om ringen. Den går och går och går och tar aldrig slut - min käft, den gick, gick av sig själv utan pausknapp.
Nu till den roliga biten;
Innan vi gick till chansri kom Hanna och Cissi till mig på en liten drink, precis innan vi ska gå går jag på toa, har mobilen i bakfickan och när jag e klar drar ja upp byxan lite för fort och telefonen ramlar ner på ringen MEN, den ligger kvar utan nått PLOPP! och det får mig att tänka på kommunfesten min mobil råkade ut för ett vinbad utan dess like och blir fuktskadad och helt obrukbar. - köpte en ny telefon för några lax men denna gång med försäkring. Så jag tänkte att fan vilken tur jag har.
 JO TJENA!
Lite senare fortsatte jag Cissi och Hanna till en kompis till Karin och sen blev det utgång för vissa, Inne på joar sög det som vanligt och precis innan vi ska gå går jag inte på toa och ska tvätta händerna. Sen tar jag upp mobilen och ska kolla va klockan är och den glider mig ur handen och med lite vin i kroppen och en reaktionförmåga som en mask hör jag ett PLOPP PLOPP PLOPP! faaaaaaan, och där rök den mobilen, ner i toan, fylld med vatten och där står jag och kokar. hur fan lyckas man? maximal otur!
Så idag tackar jag att jag tog en försäkring på telefonfan - nästa vecka har jag en ny!

Men jag kan inte vara sur, på onsdag drar vi till Thai, bara några dagar kvar. Blir toppen! Längtar verkligen till värmen. Och ikväll blir det lugna bananer hos mamma med Pizza och melodifestivalen. Imorgon jobb 8 - 16. blä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0