pain

Influensan gå G eller är jag bara allmänt seg och icke motiverad till livet?
Klockan har redan rusat iväg och slår snart eftermiddag och jag sitter fortfarande i min rosa pjamas och har inte rört mig ur fläcken. Gick upp tidigt för att göra mig iordning för tanken var ju att jag skulle med Agneta ut till henne på en lite lunch men jag orkade bara inte. Tog ett bad och slumrade till en stund, böt badet mot soffan och somnade en stund där med. Pillade i mig lite fil och slocknade framför rachel ray. Sitter fortfarande fastklistrad i soffan utan motivation till dagens alla måsten. Har ont i kroppen och mår illa, orkar knapt gå på toa. Känner att mitt allmänt tillstånd är vajkalle. Ska jobba ikväll, börjar nästan gråta när jag tänker på de. Min kropp går på sparlåga. Har tagit mitt vaccin idag så jag hoppas att det kan vara en bidragande orsak till att jag mår dåligt.

Men som livet rullar vidare och dagarna rusar på lika fort som pengarna tar slut så är det sannerligen bara 1 vecka och 5 dagar kvar till solen och med ens så tjingar det upp ett värmande ljus ovanför mitt huvud. Jag längat verkligen nu! Egentligen så älskar jag livet just nu, jag trivs med vardagen förutom att det börjar bli tröttsamt att bara få kvällspass. Jag älskar min nya lägenhet, min nya soffa och alla små färgglada kuddar. Jag har det mysigt här hemma. För en gång skull har jag verkligen hittat lugnet och kan njuta av att bara umgås med mig själv. Längtar tills på fredag när jag är ledig, då ska jag bara vara och äta god mat och tända massa ljus och inte tänka på någon annan än mig själv. Det tummar vi på!

 / Hanna


Kommentarer
Postat av: mys

Vad härligt det lät,en myshelg med god mat...

2010-01-20 @ 17:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0