Jag kan när ja vill

TJING!
Idag har jag faktiskt gjort rätt för mig. Ställde klockan på 07.00, gick upp och tog en kopp kaffe satte på mig mjukisdressen och luddskorna och begav mig ut i snön på en långpromenad. Gick förbi stan och solade en sväng. Sen gick jag till ica och köpte med mig en riktigt god frukost hem. Satt mig nöjd i soffan och kanske ett halvt hekto lättare och kollade på gammla serier och målande naglarna i en tjejig rosa färg och kände mig kvinnlig för ett kort kort ögonblick. Ibland behöver man sånna här dagar då man unnar o gör något för sig själv, enbart. Känns som det var längesen jag tänkte på mig själv och nu känner jag mig faktiskt en gnutta lyckligare. Dessutom var det inte alls dumt att stiga upp sådär tidigt, jag behöver en väckarklocka för att överhuvudtaget stiga upp på mornarna när jag nuförtiden bara jobbar kvällar. Är lätt hänt att ja sover till över 12 och då är det i princip bara att kliva upp och äta och sen gå till jobbet. Så jag ska göra det till en vana att gå upp på morgonen och göra något vettigt och kanske försöka få som rutin att ta en morgonprommis för det var faktiskt riktigt skönt och energi får man också. hejja hejja!

Ska alldeles snart tappa upp ett bad och skrubba kroppen. Sen är det ju sedvanligt ett kvällspass på jobbet som står på schemat vare sig jag vill eller inte. Är så trött på att jobba kväll och är så trött på Åsunda, om det inte vore för personalen så skulle jag nog sökt mig till annat för längesen. Väntar med förväntan på ett samtal från adecco som kanske kan ge mig några dagar på lagret. Det vore heaven, top notch!

I slutet på veckan eller början på nästa kommer mina nya glasögon också, det ska bli riktigt spännande vill jag lova för jag såg verkligen annorlunda ut i dem, begåvad, bildad och snurrig. Den här gången måste jag börja använda dem på riktigt, jag tror nämligen att jag kan bli en söt glasögonorm.
Skulle vara allra bäst om dem kom till på fredag för då ska jag ta mig en tur till Uppsala och weekday. Dom har fått in jätte och då menar jag JÄTTE snygga tishor i overzise stuket för en billig slant som jag vill ha med mig till Thailand. Sen måste ja handla lite annat nödvändigt onödigt till Thai också för idag är det faktiskt bara 1 v o en dag kvar. Shit pommes va det går undan, om tre veckor är ja ju liksom brun. Svår matematik i mitt huvud. för bra för att vara sant.

Nu ska ja klicka mig vidare och chilla en stund / Hannypopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0