NAV (arbetsförmedlingen)

Fan det går inte att lägga upp bilder på bloggen.. hmm? vad händer?

Iallafall, jag var och skulle fixa mig ett Norskt bankkonto idag. Stod på en "sverige-Norge" sida på internett att det var bara att gå in på banken och så fixar dom ett Norskt personnummer (för det måste man ha om man ska öppna ett bankkonto här) och så skulle du ha ett konto. - Jo tjena! Det var ju lättare sagt än gjort. Kommer in på banken och det var ju inte alls att bara! Dom kunde fixa personnumret men det skulle kosta mig 500 och ta massor av veckor.. så jag blev skickad till registreringsverket, där börja jag fylla i papper men blev avbruten för att där måste man ha ett arbetar avtal (och det hade jag inte) så jag blev skickad till NAV (arbetsförmedlingen) för att skriva in mig som arbetssökande och där skulle dom fixa mig ett pesonnummer.. (det tar emot att gå till NAV, har så dåliga erfarenheter av arbetsförmedlingen)  gick dit iallafall och berätta min situation. Där gick det betydligt mycket bättre. Nu är min förfrågan/ansökan ivägskickad , ska dit om två veckor och då ska det vara klart och jag kan ta mitt nummer och gå till banken och få mitt konto.
Så det är till Nav man ska gå om man vill ha hjälp som man kommer nån vart med. Dom fixar skattekortet där också tror jag. Hitills tycker jag ganska bra om arbetsförmedlimgen här.. forts följer.. :)

Jo,  min telefon är det nått fel på så den funkar inte, jag finns ju på skype för dom som vill! =)

/Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0