Semmelbak hos Bakke/Karlsson =)

TA DAA ! !  Hemmagjorda Semlor



Det har tagit mig 7 timmar att göra dom här semlorna. Började baka runt lunch nån gång.. Halft inne i degen finner jag ut att det inte räcker med mjöl (alltid ska det ju vara nått) sen precis när Hans har skorna på och ska ge sig iväg för att handla mer mjöl så får vi besök av en barndomsvän till Hans och som har sina barn med sig som Hans också är gudfar till. Jätte söta små tjejer! Den halv klara degen fick stå ett par timmar. 

Senare på dagen kom Hans hem och hade med sig ett stort paket (?) + mjöl. Till mig!! från mamma. Jätte gulligt jag blev jätte glad. I paketet låg en fin tjock RÖD (alla hjärtans dag på söndag) tröja med ett super härligt matrial (jag älskar sånt) en ask chokladhjärtan och ett litet kort med fin text ♥
 
Sen var det kvälls mat och då ställde vi till med taccos. Nått vi äter välldigt ofta, om man frågar mig ;)

Mot kvällen kunde jag återgå till den stackars degen som legat och gäst hela dagen, men det ska ju gäsa länge så vafan..

Iallafall, nu är dom klara.  Dom lära vara goda.  /Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0