Brandövning

Så var denna helg över. Har varit en bra blandning av fest, sömn och mys.
Igårkväll kom Lisa på pannkaksbesök och det blev visst en lite för intressant och händelserik kväll.
Vi kan kalla det en brandövning.
Vi som var så duktiga sist på att laga pannkaka drog ner vårt rykte lite igår, pannkakorna blev visserligen goda men vägen dit kunde väl gått bättre. Först så smälte smöret ner under plattan och gjorde ifrån sig ett fräsande ljud som vi inte fattade vad det va, sen bröjade plattan att brinna och det rökte som F, haha. öppnade balkongdörren och trodde faran va över med nähä, sen började mitt förbannade brandlarm att tjuta och hela lägenheten såg ut som ett rökfyllt joar. Men ingen kom till skada och pannkakorna smakade som sagt lika underbart som sist och jag fick en kramkväll som jag längtat efter. Vi är ett bra team!

Vaknade as tidigt imorse som vanligt i jetlag tider och undrade vafan jag ska göra idag. Men tjoff så ringde jobbet och jag fick klä på mig yllekoftan och bege mig ut i 20 - och ta bussen till Åsunda. Var riktigt avkopplande att jobba idag, rentav askul. Såfort man visar lite intresse så får man mer jobb och imorgon ska jag kliva upp i ottan igen och jobba ett pass, med tove till på köpet så det kan bli en riktigt bra dag.
Men ikväll är det segt, trött och varm i kroppen. Hoppas ve
verkligen inte jag blir sjuk för det finns det absolut ingen tid för. Har bara tankarna inställt på fredag och min o Lisas trip till storstaden och min nya piercing. Får se hur bra det går att jobba på Lördag med en ömmande tutte, annars får jag väl berätta situationen för mina arbetskamrater så kanske dem tar de lilla lugna med mig. Känns skönt att jag har en jobbhelg framför mig, slipper ja tänkte på allt va fest och flumm heter och bara vara hemma och tänka över mitt perfekta liv.

Nu håller ja på att tvätta samtidigt som ja varvar det med några avsnitt av Mia och Klara, nu fattas bara maddes sällskap så vi kan skratta och härma dem ikapp. Hoppas hoppas hoppas hon kommer hem snart!

Livet är så innehållsrikt nu, så otippat och så roligt, faktiskt. Har bara en sak i huvudet nuförtiden och jag är uppenbarligen mycket glad i hjärtat, folk säger att de syns på mig iaf, det var längesen ja kände så, jag ska njuta av att jag känner mig ganska omtyckt, eller vad det än är! PUSS / Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0