Min älskade pappa

jag tar ett litet steg i taget, i rätt riktning.
det som hänt är ofattbart, orättvist och fruktansvärt.
jag ska vara stark, jag är strak för pappas skull för jag vet att han vill att jag ska vara det.
ibland kommer skratten när jag tänker på hur han var, han var speciell min pappa men han ställde alltid upp för alla och gjorde allt för att alla skulle ha det bra. Ibland kommer gråten, när saknaden blir för stor och själen fylls av ångest och förtvivlan. Min pappa togs ifrån mig alldeles för tidigt, han lämnade sitt allt, sin dotter kvar på jorden för att leva vidare. Jag ska leva vidare, jag ska leva ett fint och lyckligt liv, göra kloka val och älska att jag kan stå på mina ben.
Jag kan knapt fatta att jag skriver detta, min pappa var så levande, han levde i måndagsmorse när han körde mig till jobbet, han levde pland palmer och sol nere i thailand, han levde för mig. Min pappa gjorde allt för mig, vi hade våra tjaffs och våra stunder så vi gapa och skrek med pappa. Jag älskar dig så det gör ont!
Jag har sakta börjat få upp ögonen för vad som hänt, allt börjar kännas mer och mer värkligt. Jag har varit påväg att slå hans nummer, jag har väntat på hans samtal. Jag börjar förtå att min pappa inte finns mer, han lever genom mig och han lever kvar i mina tankar och i allt jag gör.
Jag sitter i hans stora randiga skjorta han hade den dagen då han försvann från mig, den luktar pappa, den luktar trygghet. Just nu är jag stark.

Pappa, du får flyga försiktigt uppe bland molnen, flyg en sväng till Thailand och ta dig ett dopp.
Du vet att jag har det bra, att jag har alla mina fina vänner, min fina familj som  stöttar mig.
Jag ska klara det här, vi ses på en finare plats när den tiden är inne.
Älskar dig min pappa♥

Tack för allt stöd

/ Hanna


Kommentarer
Postat av: Luu

Jag beklagar verkligen sorgen !!! Många kramar Lollo

2010-04-08 @ 13:26:50
URL: http://loviiizaa.blogg.se/
Postat av: bella

du är så duktig på att uttrycka dig i ord. fint skrivet hanna, jag och mamma sitter med tårar i ögonen och tänker på dig! Kram

2010-04-19 @ 18:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0