I Oslo Gardemoen

Nu har jag kommit fram till Oslo flygplats. Har hämtat mitt bagage och checkat in det igen. Sitter nu på ett cafè. Glor runt på allt folk som skyndar förbi och är sena till deras flighter, på några ser man riktigt paniken i deras ögon.. "har jag missat flyge!?"

Influensa!!!! Ekar i mitt huve hela tiden, fyfan. Sitter ett par alldeles neranför mig och gubben bara nyser om vartannat, sånna där riktiga sprut nysningar. Usch. tycker nästan att det stänker bort på mig. Influensa! Sitter och håller andan i jämna mellanrum. Larvigt kanske men vafan! Jag vill ju inte dö.

Undra om jag ser "viktig" ut här jag sitter o skriver? ser ut som att jag håller på med nån viktig deadline.

Usch, tom kaffet smakar svininfluensa.

Hör några svenskar i kaffe kassan -"vad kostar det??" ja jo, det är fan dyrt här, men jag kan tycka att det här med att det är så dyrt i Norge har stigit oss svenskar lite väl högt. Som att en kaffe skulle kosta 100 kr.

Jag tänker på min lilla Hanna när jag sitter här också. Tycker lite synd om henne. Ser henne virra runt här imårn. Lilla tullan.. nej! fick inte säga så nej. Det kommer att gå jätte bra för henne, kanske kan vara lite nyttigt för henne också. Hanna är nämligen välldigt flygrädd. Fast som sagt så tror jag att det är bra att hon får flyga själv, bara att hon boka biljetten är ett stort steg. Är så stolt över min snurra! Du är så välkommen hit mitt lilla yrväder!

åh, nu börjar huvevärken, är inte det ett tecken på att man börjar bli sjuk? eller?

Kommer att landa i Tromsö 18:10 ikväll. Då hoppas jag att Hans har gjort det jag bad han om! Tjat tjat tjat! Ikväll ska vi iallafall mysa med en flaska rosè och plocka lite med grejerna vi handla på ikea för typ ett halv år sen! ja, ikväll ska allt upp!

....."kvittering"? vad är det för jävla ord? "KVITTO" heter det!

(Hanna ringer)

.....Nu fattar jag ingenting. Har skaffat ett "amigos" kontantkort för att det ska vara "billigt" för mig när nån ringer mig när jag är i Norge. Fyllde på skiten imårse med 100kr. Nu ringde Hanna och vi prata i 9 minuter. jag hade 70 kr innan hon ringde för Hans ringde innan henne och det drogs 30kr. Nu har jag 15 kr kvar! vafan är det? 55 kr för 9 ynka minuter? det betyder alltså att dom drog 6 kr per minut. Det stog så fint på Komviqs hemsida att det skulle kosta 2,50 kr min att ta emot samtal från Sverige. Vilket skitsnack. Ja ursäkta mitt dåliga vokalbulär men jag blir så less. Nej nu packar jag ihopp, måste ha en cigg på det här. Planet går om cirkus 1 timma! /Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0