En dag på byn

Tromsö calling. Nu har ett dygn gått av min vistelese här och hittils har det varit kanon förutom gårdagens tjuriga stunder. Men som jag sa till Madde så behövde jag bara lite sömn för att det skulle ordna sig. Var riktigt sliten när ja kom upp, flygningens påfrestningar satt sina spår och jag tror nog Madde kan intyga att den Hanna hon mötte på flygplatsen varken var vacker för ögat eller särskilt trevlig. Men jag kan säga med handen på hjärtat att jag är sjukt stolt över migsjälv. Flygresan gick mycket bättre än förväntat, visst ångesten fanns där precis helatiden men jag visade den inte för omgivningen. Inget gråt och inga skrik. Jag skärpte nog till mig lite eftersom jag visste att jag skulle få klara allt precis på egenhand. Jaja, skönt att vara här nu iaf och att jag är intakt.

Natten var väl inte den roligaste jag varit med om, sov jätte dåligt och skrämde dessutom slag på Hans med mina drömmar. haha. Men vakande tidigt imorse och fick se dagsljuset. Det är så vacker här. Staden är inbäddad av snöklädda berg och massa sjöar. Inget är likt enköping och södra sverige. Jag och Madde fick skjuts ner av Hans till byn och gick runt där, var ritkgit mysigt och julkänslan var 100 större än hemma. Fick ta lite fina kort på omgivningarna. Jag och Madde tog en fika på stan inna vi gick hem. Usch för oss svenskar är det riktigt dyrt, 100 svenska kronor för en kaffe o bulle. Men hittils har min resa varit super schön med några undantag från igår när jag hade lite sviter från flygningen. Men jag kan absolut göra om den här trippen för Maddes skull, vill verkligen träffa min bästa vän mer än bara 2-3 gånger om året.
Btw. det blir mörkt här redan vid 2 tiden på dagen, jätte konstigt och kroppen blir helt rubbad. Det är som man aldrig ritktigt vaknar.

Ikväll blir det utgång i byn och alkholen är inhandlat på Coop. har lite annat system än hemma.
Madde har precis kommit ur duschen och första kalla är knäckt. Verkar som kvällen kickat igång på ritktigt.
snart gör snurrorna entre på tromsös gator. tjingpling. / Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0