skönt att vara ledig

Nu känner jag hur jag börjar få ny kraft, jag var väl värd dom här två lediga dagarna efter en 7 dagars arbetsvecka. Har hunnit med en hel del viktiga o mindre viktiga saker b la att fixa hemförsäkring till nya lyan ifall någon fest skulle spåra ur och en ruta skulle gå sönder men det viktigaste av allt var fikat igår hemma hos madde. Jätte kul att få se henne igen efter operationen, har varit tomt o trist utan henne. Passade på att överlämna snurrklappen också som hon ska få öppna på julaftonsmorgon, spännande vad hon kommer tycka för det kanske inte riktigt är hennes grej, nåja den kommer iaf vara till använding för henne. Det är så kul att överaska någon på det där viset, man ser verkligen hur glad en människa kan bli. Mycket roligare att ge bort något än att få något tycker jag ♥

Imorgon börjar den lååång jobbveckan igen, jag prioriterar att jobba över hela julen för att få en extra klirr i kassan. Då kan jag unna mig något o känna att jag är värd det också. Det tråkiga är att jag missar julfirande med syskonen som jag inte träffat på bra länge men ska försöka hinna med en julfika hos syster iaf.
Och den där innihelvete dumma juldagen då alla ska gå ut och ha jätte kul och vara jätte snygga. Nej då sa jag jobba ett dumt kvällspass på åsunda i min rosa paraplytröja o känna mig som skunken själv. Nej det där håller inte måste försöka klura ut något som gör att jag också kan få dricka ett glas mousserande med mina fina vänner!

Nu slår klockan halv två och det börjar bli dags för mat, ska koka mig lite gröt och ta mig en promenad och glädjas tillsammans med bulletproof, ikväll är planen lika med noll men ska försöka mig på ett besök hos dessa, annars får mia och klara underhålla mig. Puss haj / Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0