myspys

ett litet inlägg från mig i mitt lilla hörn i soffan där jag sitter.
En väldigt soft och mysig dag är snart tillända, har slagit in lite paket myst i soffan och gått en skön långpromenad. Nu ikväll blev det en spontanfika hemma hos Malin, det är verkligen jätte kul o komma hem till henne, man känner sig så välkommen och det tisslas o tasslas alltid sådär härligt tjejigt.
Jag och pappa har slagit hål på några timmar nu vi med. Jag dukade upp glögg, choklad o massa frukt till anna ankas jul. Fyfan vilken jävla människa hon är alltså jag har nog aldrig hört pappa vrida o vända på sig och svurit över någon så mycket. Vet inte riktigt va jag tycker om henne men underhållande är hon, även om just detta program egentligen bara är ren skit. jaja.
Imorgon ska jag jobba till 4, handla den sista julklappen och sedvanligt tillreda julskinkan med pappa och sätta nejlikor i apelsiner. Nu början julstämningen faktiskt komma och denna jul kommer bli något extra med tanke på farmor och farfars generositet, ja det blir riktigt riktigt spännande. Men det allra bästa är att få komma ut o fira jul i Mariedal igen, där firar vi en äkta jul med tänd brasa, grillade äpplen och självaste jultomten. Jag kom ihåg förra julen när jag fick en pjamas av mamma. Blev som barn på nytt och tog på mig pjamasen till kvällsgröten och kröp upp i soffan med filten bredvid Marina och kollade på nån halvtråkig gammal julfilm. vilken livskvalitet!
Ja det blir ett mycket kärt återeseende även denna jul.

Men först ska fokus ligga på morondagens jobb och även på "maddes dag" eftersom hon tar ut sina grejjor i näsan hon haft i en vecka. är så glad för hennes skull att skiten äntligen åker ut, nu kommer det ju verkligen bara bli bättre och snart är min snurrplutt sitt vanliga jag igen. Det är verkligen hemskt att se sina nära och kära lida men vill ju verkligen vara gud då och ta bort allt smärta och lidande, men man är ju inte mer än människa. Men du vet att jag alltid finns här vad det än är, jag tycker om min madde det finns INGEN som henne ♥ Så jag hoppas det går bra för dig imorgon vännen, väntar spänt på uppföljning.

Nu ska jag kolla klart på filmen på femman sen blir de suss suss. Godnatt / Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0