Imorgon går flytten mot, snurrlyan

Imorgon går äntligen flyttlasset, jag har längtat nu enda sen jag mellanlandat hos pappa.
Nu behöver jag o pappa inte nöta något mer på varandra, inga stora bokstäver angående mitt sk missbruk av telefonen, inget gå och läggasig kl 10 och inget bankande o slammrande kl 7 på morgonen!
Men det är inte bara och flytta, har jätte mycket att fixa innan allt är klart. Till och börja med måste jag dricka upp mitt snabbkaffe och bocka av dagens första to do vilket blir att ta ut en viss summa pengar på banken och köpa massa massa snygga möbler. Ska ringa till IKEA och beställa min svinsnygga svarta soffa som tar en vecka att få hem. Imorgon åker mamma och jag förhoppningsvis till IKEA och köper resten av sakerna jag har tittat ut, oh my vad snyggt jag kommer få det! Men mamma är dock inte lika possitiv till mitt val av möbler, hon och jag har inte alls samma stil, hon ska enbart ha vitt, stilrent med nån dutt av färg medans jag kör helt på 70 talet med massa färg och former. Sen måste jag gå till jysk och köpa två rullgardiner för jag kommer inte stå ut en enda natt utan det, jag måste ha kolsvart om jag ska kunna somna. Sen måste jag köpa skurhink och dammsugare (vet många som inte tror att jag kommer städa och hålla ordning men nu ska jag bevisa motsatsen )
Har sett en jätte cool tavla på internet jag vill beställa med den kostar lite väl mycket så jag tror jag helt enkelt få stå över denna gång, har köpt lite väl mycket onödiga saker nu den sista tiden. Men min mysdress från svea var helt klart värt dom nollorna. Och igår var ju som sagt jag och Madde till Uppsala och sedvanligt shoppade på weekdays. Fanns mycket snyggt med lyckades bara shoppa kläder på rea. Madde jag har tröjan på mig, så jag hoppas vi inte ses på stan idag! Så nu får Hanna nog hålla i sina pengar och bara köpa viktiga saker till lägenheten, och ett träd man hänger smycken på tillhör inte den kategorin. Fan.
Men nu ska jag försöka att inte stressa, det går ta den tid det tar med flytten och att stress möblera och sätta upp allt på väggarna blir inte bra det heller, nej min lya ska bli riktigt snygg och genomtänkt.
Så nu blir det fullrulle och nyår känns ganska långt borta för min del när det är så mycket som ska fixas, så förmodligen firar jag den i lugn och ro med familjen så jag kan standing on my own och kan fixa i lägenheten ist. Prio ett liksom!

Nej nu ska jag lyssna på några av våra snurrlåtar och ta en kopp kaffe till, fixa till benan och ta på mig mina snuskiga converse och gå mot stan! Idag är bannemej en bra dag! / Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0