Ostabilt... rökabstinens eller nerver inför imårn?





                                              



Idag har jag varit rökfri - än så länge! Tog två bloss (och då menar jag TVÅ bloss) med Tove idag efter lunch och ska jag vara ärlig smaka det faktiskt inge vidare. Det är som att kroppen bestämt sig för att jag inte ska röka, att det ska smaka skit för det hör inte till att dra i sig det där skiten liksom, säkert för att jag vairt så inställd på det, att jag ska sluta idag. Men inte en enda cigg, inponerande tycker jag.

Om jag känner av?
Jag känner av att jag känner mig lite ostabil, känner att hjärtat gör små snurrhopp ibland (?) Och att pulsen också drar iväg imellanåt. Men annars så........
Har precis pratat med sjukhuset, jag ska vara där 11:00 imorgon fm. Det var en lagon tid tycker jag, en bra operationstid. Känns som att det är okej att bli opererad på den tidpunkten. Dom hade två före mig eller nått sånt. Det är bra, då är hon (min läkare) inte för utarbetad, inte hunnit bli så less ännu. Mja det blir bra.
 Nu är jag lite nervös, tror jag, om det inte är för att jag behöver nikotin? Usch det blir ju jobbigt det här och inte veta varför man beter sig konstigt, är det för att man behöver nikotin eller är det nerverna inför imårn? ja jag vette fan. Nu fryser jag också.
 Undrar vart min karl är nu när jag behöver han som mest. Får man nå stöd eller? Jag tycker att han ska ta och skaffa en fungerande mobi! iallafall tills imårn..vill man inte kunna svara på sms man får eller var det bara viktigt i början? Det är ju det att man vill ha några timmars terapi innan allt, där man får höra att det kommer att gå bra och blir frågad om och om igen hur hela proseduren kommer att gå till och man förklarar så gärna om och om igen.
Nu ska jag gå och göra mig ren tills imårn, tvätta håret, remova nagellack från både finger o tåna!  /Madeleine 


                                                                                      


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0