WEEKDAYS och julklappar

Tack för i söndags snurran! Det var jätte mysigt, tråkigt bara att jag inte var i form riktigt. Den här helgen som vart har verkligen tagit kål på mig. I söndags kväll, jag var helt tom! Hade jätte ont i magen, har åkt på en sjudundrandes magkatarr. Nu börjar den väl äntligen gå över litegrann. Det var mycket stress i helgen och dåliga matrutiner och dåligt med sömn, stress från förra veckan med obetalda räkningar och nervös inför operationen (som ändå aldig blev av) Så det är inte konstigt att det går hål på magsäcken (!) nej inte riktigt då.

Fick en present av Hanna sk "näspresenten" hehe den passa alldeles utomordetligt till våran tur. Vi ska iväg och "julshoppa" datum 21 Dec. Julshoppa betyder inte att handla massor av julklapper till andra utan till oss själva såklart.

(Jag har bojkottat det där med julklappar, köper inga i år, inte nästa heller och det gjorde jag inte förra året heller. Kalla mig bitter men jag känner att det är onödiga pengar. Då tar jag hellre "julklappspengarna" och köper nått till mig själv istället. Det är en bra idè. Alla köper nått till sig själv istället och tar med på julafton slår in och lägger under granen. "Från Madeleine Till: Madeleine". Då får man också precis det man vill ha. 
Sen köper jag hellre en gåva en annan gång men julklappar blir så krystat och det finns absolut ingen känsla bakom det man köpt. En jul köpte jag 6 ljuslyktor, en till varje. Dom var billiga och jag var så förbannat less på att jaga runt i folkträngsel och låånga köer efter klappar till alla mormor..farmor..morfar...osv, så det sluta med att alla fick nöja sig med en varsin ljuslykta. Fan så trist.

Jag köper gärna presenter på födelsedagar för att fira personens liv och födelse men julklappar tycker jag är överskattat.

Iallafall så fick jag av HANNA ERIKSSON ett presentkort på WEEKDAYS! jag är jätte glad. Jag älskar det stället. Hanna Eriksson! Du är en sann vän. /Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0